duminică, 17 aprilie 2011

Tort de Florii

Ieri , la repezeala , am facut un tortulet pentru Florii ( e si ziua onomastica a sotului meu ).Blatul este pandispan clasic , crema suhaida a Veronicai , acoperit cu plastelina de ciocolata si decorat cu floricele din plastelina de ciocolata.


Avem nevoie de:
- pt. blat : 4 oua , 4 linguri zahar , 4 linguri faina , 1/2 plic praf de copt , esenta de vanilie.
- pt. crema : 250 g zahar , 3 oua , 3 linguri lapte , 1 lingurita faina , 4 linguri cacao , 250 g margarina /unt , esenta de rom 
- pt. decor : plastelina de ciocolata

Preparam asa:
Pentru blat se separa albusurile de galbenusuri.Albusurile se bat spuma tare , se adauga treptat zaharul , apoi treptat galbenusurile si esenta de vanilie.Faina se cerne cu praful de copt  si se incorporeaza cu grija in amestecul cu oua.Se coace blatul.
Pentru crema , mixam bine ouale intregi cu zaharul pana devin spuma.Se adauga lapte , faina si cacao si se omogenizeaza.Se toarna compozitia intr-o cratita cu fund dublu si se pune pe foc , amestecand continuu , pana se ingroasa bine crema.Se raceste.Untul la temperatura camerei se mixeaza bine , apoi se adauga in el treptat  cate o lingura din crema racita.Se mixeaza bine , se adauga esenta de rom.
Cu crema obtinuta se umple blatul, se pune  si deasupra  crema.Apoi se acopera cu plastelina de ciocolata si se decoreaza.
Eu am ales sa-l decorez cu narcise din plastelina de ciocolata si niste mini- margarete.





Si o felie 



14 comentarii:

  1. wooow, arata superb! si cred ca e ataaaaaat de bun...

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi anu sotului, Dorina! Tortul arata minunat, iar narcisele sunt fantastice pe fondul ciocolatiu. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Super ti-a iesit dory! Felicitari! Progresezi pe zi ce trece! :D La multi ani sotului tau!

    RăspundețiȘtergere
  4. Floricelele par adevarate,asa reusite sunt.
    Imi place si nuanta asta de galben.
    Un tort inimioara foarte frumos.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte, foarte frumos tortul, felicitari, de cand ma stiu ador combinatia de maro cu galben.Am o intrebare legata de plastilina de ciocolata pusa pe tort...se lucreaza usor?apoi cand tai tortul se taie usor sau trebuie incalzit cutitul?Pentru un tort din acesta iti trebuie multa ciocolata?Cam multe intrebari dar as vrea sa incerc si eu.Mie mi-ar fi fost mila sa il tai :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie imi place cum se lucreaza plastelina de ciocolata , e foarte maleabila , elastica . Se taie usor si fara sa incalzesti cutitul . Eu am facut o portie de plastelina de ciocolata , am reteta la "decorare torturi " si mi-a mai ramas . Acum , depinde si de cat de groasa se intinde foaia .
      Sper ca raspunsul meu a fost de folos .

      Ștergere
  6. Si eu am o intrebare legata de invelisul de ciocolata....daca bagi tortul in frigider se mai poate taia?nu se intareste acea pasta de ciocolata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate taia fara nici o problema . Am patit o singura data sa se intareasaca , dar sunt sigura a vinovata a fost ciocolata cu continut foarte mare de cacao , dar l-am lasat putin afara din frigider , la temperatura camerei si s-a "inmuiat" plastelina si s-a taiat usor .

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...