marți, 19 iulie 2011

Baumkuchen

O prajiturica de origine germana , foarte interesanta , gustoasa , dar foarte migaloasa . Reteta am gasit-o pe Arta Culinara pusa de KikenHana . A tot stat in asteptare , ba pentru ca nu am avut ingrediente , ba pentru ca nu am avut timp . Ieri am avut de toate sau cel putin asa am crezut eu . Cand am inceput prepararea am constatat ca nu am suficient amidon , asa ca o parte ( 75 g ) am inlocuit-o cu faina . Rezultatul e unul pe gustul meu , nu stiu daca faptul ca am pus faina partial a schimbat cu ceva compozitia  . O sa incerc alta data si originalul . Si pentru ca am vrut sa o si "coafez" putin , am pus deasupra ...in mod badaran ce-i drept , ciocolata topita si am aranjat-o cu furculita.


Avem nevoie de :
- 200 g unt , 300 g zahar , 4 galbenusuri de ou , 7 albusuri de ou , 175 g amidon , 65 g migdale macinate , coaja rasa de lamaie , esenta de vanilie , un praf de sare

Preparam asa:
Albusurile se bat spuma , se adauga jumatate din cantitatea de zahar si se bat pana se topeste zaharul si se intaresc bine albusurile . Se adauga amidonul si se omogenizeaza.
Untul moale se freaca cu zaharul ramas , coaja de lamaie , esenta de vanilie , apoi se adauga galbenusurile treptat . Migdalele se amesteca cu putina sare . Se adauga treptat migdale si bezea in amestecul de unt . Se omogenizeaza.
O tava ( a mea 23x28 cm ) se tapeteaza cu hartie de copt . Din compozitie se iau 3-4 linguri si se niveleaza in tava , un strat subtire . Tava se baga in cuptorul incalzit la 200' , chiar sub grill , cca.1 min , pana se rumeneste foaia . Se scoate tava si se pune alt strat subtire de aluat si se pune din nou sub grill . Se repeta procedeul pana se termina compozitia.
Prajitura se lasa sa se raceasca , apoi se taie bucati.
Se serveste simpla , pudrata cu zahar sau cu ciocolata topita deasupra



9 comentarii:

  1. Vai....pai ma innebunesc numai imaginile. Eu cica vreau sa tin cura sa slabesc, dar cand vad asa ceva, cum sa nu-mi fie pofta si sa nu-mi doresc sa fac si eu??

    RăspundețiȘtergere
  2. interesanta rau reteta.cand am vazut poza am crezut ca este o prajitura cu foi si crema.o seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Desi ma pricep la bucatarie, trebuie sa marturisesc ca reteta imi da putin batai de cap pentru ca am senzatia ca ii lipseste crema!! Sau nu exista crema la prajitura asta si se pun doar foile una peste alta dupa cocere?
    M-ar ajuta mult o mica lamurire.
    Arata nemaipomenit, oricum!
    Multumesc, Mirela

    RăspundețiȘtergere
  4. Crema lipseste cu desavarsire :) Foile se coc una cate una , una deasupra celeilalte .Adica peste o foaie coapta se pune alaut crud si se coace din nou , tot asa pana se termina compozitia . Crema daca vrei pui deasupra , ciocolata , gem sau doar pudrezi cu zahar . Sper ca m-am facut cat de cat inteleasa .
    Multumesc pentru apreciere si pentru interes Mirela . Daca te mai pot ajuta cu ceva , nu ezita sa intrebi .

    RăspundețiȘtergere
  5. Iti multumesc Dorina, uite ca partea cu coptul foii una peste alta, mi-a scapat...Data viitoare o sa citesc mai cu atentie!
    Si o sa iti spun ce mi-a iesit dupa ce o sa o incerc.
    Multumesc, Mirela.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astept cu nerabdare impresii , dar stiu ca o sa-ti placa , nu are ce sa nu iti placa la prajitura asta , e usoara , aromata , fina .

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...