joi, 21 iulie 2011

Dulceata de afine

Bun , am facut rost de vreun kilogram de afine , cererea a fost ...dulceata.Ma conformez , pentru ca tot ma vait ca nu face nimeni "cereri".


Avem nevoie de :
- 1 kg afine , 1 kg zahar , 1 lamaie

Preparam asa:
Afinele se curata de codite , eventuale impuritati , se spala sub jet de apa rece si se lasa la scurs.
Intr-un vas incapator se pune un strat de afine , unul de zahar , unul de afine , alternand straturile pana se termina ingredientele.Se acopera si se lasa de pe o zi pe alta la macerat.
Se pun afinele si zaharul la fiert , la foc mic ,se stoarce lamaia si se adauga zeama la dulceata .Se amesteca din cand in cand pentru a nu se prinde de fundul vasului.  Dupa cca. o ora se verifica consistenta , scotand pe o farfurie rece putina dulceata  .Daca se incheaga , se opreste focul.
Dulceata se pune calda in borcane sterilizate . , care se tin la cald pana a doua zi.

5 comentarii:

  1. dulceata de afine preferata mea! interesant modul de a lasa afinele de pe o zi pe alta! Eu le fac dintr-odata :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa imi amintesc eu ca facea bunica mea.Eram copil , nu ma prea interesa pe mine treaba in bucatarie , deci nu stiu de ce.Dulceturi /gemuri eu nu prea fac, dar daca am avut cerere , am facut .

    RăspundețiȘtergere
  3. faina dulceata de afin.merge bine ca topping pe chesecake.pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu cred ca am mancat vreodata dulceata de afine...nu-mi amintesc.
    Sarah zice bine, merge perfect pe cheesecake.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie imi place foarte mult , e aromata , merge perfect la papanasi si la cheesecake.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...