vineri, 29 iulie 2011

Prajitura cu ciocolata si struguri

Cu putin timp in urma surioara mea facea o prajitura cu struguri care m-a facut sa salivez de-a dreptul . Pentru ca suntem atat de departe una de cealalta , nu am putut gusta din bunatatea ei decat virtual. Zilele trecute am facut ceva care sa aduca putin cu prajitura ei .


Avem nevoie de :
- pentru blat : 4 oua , 4 linguri zahar , 4 linguri faina , esenta de vanilie , un praf de sare , putin colorant alimentar9 eu am avut gel si am folosit culoarea verde)
- pentru crema( mousse )si ornare : 250 g ciocolata alba , 200 ml smantana pentru frisca , 5 g gelatina , un ciorchine mare de struguri
- sirop pentru insiropat blatul
Preparam asa:
Albusurile se separa de galbenusuri. Se bat spuma cu un praf de sare , apoi se adauga treptat zaharul si se continua baterea.Cand stau bat , se adauga galbenusurile pe rand si se mixeaza .Se pune esenta de vanilie. Se adauga treptat faina cernuta si se amesteca cu telul pentru incorporare.In jumatate din cantitatea de aluat se pune colorant alimentar dizovat in putina esenta de vanilie.
Intr-o tava de tort tapetata se pun 2 linguri de aluat alb , apoi in mijlocul lui 2 linguri de aluat colorat , continuand asa pana se termina compozitia.
Se coace in cuptorul preincalzit la 170' timp de cca.20 minute.


Pentru mousse , se pune 100 ml smantana pentru frisca la incalzit , cand da in clocot se pun 200g ciocolata marutita si se amesteca pentru a se topi ciocolata.Se ia de pe foc . Se adauga gelatina hidratata in prealabil in 3 linguri de apa si topita.Restul de 100 ml de smantana pentru frisca se bate tare si se adauga la crema de ciocolata.Se omogenizeaza.
Boabele de struguri se spala , se taie pe jumatate si se lasa la scurs.
Forma de tort cu margini detasabile se unge cu ulei , se aseaza in ea blatul , se insiropeaza si se toarna deasupra mousse-ul de ciocolata.Se aranjeaza jumatatile de boabe de struguri .Se rade deasupra restul de ciocolata si se da la rece cateva ore , pana se intareste crema.

7 comentarii:

  1. Ma repet o prajitura de vara, cremoasa si buna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Lady , am incercat sa o prezint cat mai frumos , participa la un concurs.
    Sorella , sa stii ca imi place cum a iesit modelul , chiaar daca nu e chiar drept.
    Lilly , ma bucur ca iti place.
    Pupici tuturor si multumesc pentru aprecieri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tort bogat, imi place destul de culoare şi foarte tentant, îmbrăţişări.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dorina, mult succes la concurs. Prajitura ta arata foarte apetisant.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...