miercuri, 17 august 2011

Imam Bayildi

Ieri am luat niste vinete si m-am gandit sa incerc si aceste fel de mancare turcesc , pentru ca imi facea cu ochiul de mult timp. Nu stiu cat m-am tinut de original , cert e ca a iesit bun . Eu am facut doar dintr-o vanata , pentru ca nu mai sunt amatori in casa , deci ingredientele vor fi pentru o portie .



Avem nevoie de :
- 1 vanata mare , 1 ceapa mica , 2 catei de usturoi , 1/2 ardei gras , 1 rosie mai mare , putin sos de rosii ( pentru ca rosia mea nu era foarte zemoasa  ) , ulei de masline , sare , piper , putin zahar , apa , zeama de lamaie , patrunjel verde.

Preparam asa :
Vanata se taie pe jumatate in lung , se se taie din coaja fasii ( nu se cojeste de tot ) . Se pune in apa cu sare si zeama de lamaie pentru 30 minute , pentru a-i mai lua din amareala . Dupa 30 minute , se scoate din apa , se stoarce bine de lichid si se scoate din miez , cu grija , sa nu se ajunga pana jos la coaja . Miezul se toaca .
Ceapa se taie solzisori , ardeiul se taie cubulete , rosia se decojeste si se taie cubulete.
Intr-o tigaie se pune ulei de masline , se prajeste putin vanata pe toate partile . Se scoate si se pune in tava cu scobitura in sus . In uleiul ramas se pune ceapa la calit pana devine aurie , se adauga usturoiul , apoi ardeiul si miezul de la vanata si se lasa pana se inmoaie . Se adauga rosiile cubulete si sosul de rosii , se presara putin zahar , se potriveste de sare si piper .Se adauga patrunjel verde tocat.
Cu amestecul de legume se umplu jumatatile de vanata , se toarna apa in tava si se da la cuptor , la 180 grade , cca. 30 minute .
Se scoate pe farfurie , se garniseste cu patrunjel verde si un mot de iaurt gras .


Se poate servi si cald si rece .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...