marți, 9 august 2011

Paine de casa

Pentru ca in fiecare zi lesinam din cauza mirosului care vine de la o fabrica de paine din vecini , miros care ma trimitea instantaneu cu gandul la painea calda , proaspata , crocanta pe care o mancam acasa uneori , m-am hotarat sa incerc sa fac si eu . Am cercetat eu mai multe retete , vroiam sa incerc una cu cartofi , dar am realizat ca nu am cartofi suficienti , asa ca am facut paine obisnuita , dupa aceasta  reteta .


Avem nevoie de :
- 400 g faina , 250 ml apa calda , 7 g drojdie uscata , 1 lingurita zahar , 1 lingurita rasa sare , 4 linguri ulei ( eu am pus 2 linguri de ulei floarea soarelui , 2 linguri de ulei de masline )

Preparam asa:
Se cerne faina. Drojdia se dizolva in putina apa calduta si se amesteca cu faina. Se adauga uleiul , sarea , zaharul si apa treptat. Se framanta pana devine aluatul elastic . Se acopera vasul si se lasa la cald , la crescut , cca .40-45 minute .Dupa ce a crescut , se pune aluatul pe blatul de lucru pe care am presarat putina faina si se da forma dorita.
Cuptorul se incalzeste la 220 ' . Painea se aseaza in tava pe hartie de copt si se mai lasa la crescut 20' . Se cresteaza putin cu cutitul , se presara deasupra putina faina si se da la cuptor , 30 minute , pana se rumeste frumos. In cuptor se poate pune un vas cu apa in timpul coacerii pentru a obtine o coaja crocanta.
Se scoate si se lasa la racit pe un gratar.



Trebuie sa recunosc ca a iesit destul de bine pentru prima mea paine . Nu m-am putut abtine , am taiat un colt asa calda si l-am mancat repede - repejor.


8 comentarii:

  1. Recunosc ca la paine nu ma bag!Esti curajoasaa,arata super!Pup:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pofta era mare , altfel nu ma bagam nici eu .

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata foarte bine! A crescut asa frumos...eu n-am facut niciodata, dar imi amintesc cu drag de datile cand facea mama si era foarte foarte buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bine ti-a iesit, pufoasa!... Doamne si ce buna e painea de casa!!!!! O zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Lady , nu a crescut chiar asa cum credeam eu ca va creste , dar e bine pentru "first time".

    RăspundețiȘtergere
  6. Nely , multumesc . Sincer , e cea mai buna paine pe care am mancat-o in ultimele 3 luni . Aici , inca nu am mancat paine care sa-mi placa.

    RăspundețiȘtergere
  7. La cum arata painica asta ..ma bag si eu la un coltisor macar!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...