marți, 11 octombrie 2011

Jeleu de merisoare

Continuam seria "merisoare" , cu un jeleu . Se poate folosi la produse de patiserie , deserturi diverse sau poate insoti cu succes o friptura pentru cei care agreeaza combinatia dulce-sarat .


Avem nevoie de :
- 1 kg merisoare , 200 ml apa , zahar

Preparam asa:
Merisoarele spalate si curatate de eventuale impuritati se pun la fiert impreuna cu apa . Se lasa 10-15 minute . Atentie , cand incep sa fiarba , merisoarele pocnesc si stropesc . Dupa cele 15 minute , se trece intreg amestecul prin sita pentru a separa pulpa de coaja .
Siropul obtinut se masoara . La fiecare 1 litru de sirop se folosesc  800 g zahar . Se amesteca siropul cu zaharul si se readuce pe foc . Se lasa sa fiarba la foc mic , pana se dizolva zaharul , intre 10 si 20 minute . In timpul fierberii se aduna spuma formata si se arunca . Se face proba pe o farfurie rece . Se pune putin jeleu si cand se raceste putin , se trage cu degetul prin jeleu . Daca ramene urma curata si jeleul nu mai curge , este gata , se poate lua de pe foc .
Se toarna in borcane sterilizate si se lasa sa se raceasca .

4 comentarii:

  1. Aiiaiaiaiii, ce fain arata! Trebuie sa fac si eu! O culoare misto!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da Maya , culoare misto de tot , sa vezi ce frumos se vede pe bluza alba pe care o aveam ieri cand l-am facut , ca nu am pus sort , am vrut sa fiu doamna :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Merci Sarah . Trec si eu pe la tine pentru o lamurire

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...