sâmbătă, 25 februarie 2012

Chifle suedeze cu scortisoara (kanelbullar)

Seamana foarte mult cu Cinnamon Rolls , doar ca au ceva in plus ...cardamon. Cardamonul este un condiment cu un gust puternic , aromat , putin iute dupa gustul meu ( poate gresesc , dar mie asa mi s-a parut ) . Nordicii folosesc acest condiment chiar si-n preparate dulci , de patiserie .
Kanelbullar sunt niste "chifle" dulci , cu scortisoara si cardamon , de origine suedeza . Merg foarte bine langa o ceasca de cafea sau ceai .


Avem nevoie de :
- pt. aluat : 325 g faina , 60 g unt , 1 ou , 150 ml lapte , 1/2 lingurita sare , 60 g zahar , 1/2 lingurita cardamon macinat , 2 lingurite drojdie instant
- pt. umplutura : 50 g unt , 50 g zahar , 2 lingurite scortisoara praf
- pt. ornat : zahar perlat

Preparam asa :
Faina se cerne . Se adauga untul si se framanta cu degetele pana se incorporeaza in faina . Se adauga sarea , zaharul , cardamonul si drojdia . Oul se bate si se imparte in doua . Jumatate se amesteca cu laptele caldut si se adauga la compozitia uscata .Cealalta jumatate se patreaza pentru uns chiflele la final . Se amesteca si se framanta un aluat omogen , elastic . Se lasa la crescut , la loc cald , pana isi dubleaza volumul .
Pentru umplutura se amesteca untul cu zaharul si scortisoara  .
Dupa ce a crescut aluatul , se mai framanta putin pe suprafata de lucru usor infainata . Se intinde o foaie dreptunghiulata de cca 1/2 cm grosime . Se unge cu umplutura si se ruleaza . Ruloul obtinut se taie cu un cutit bine ascutit in 12 bucati egale . Fiecare bucata se aseaza pe cate o hartie pentru muffins si se aseaza pe tava . Se lasa la dospit inca 30 minute .


Jumatatea de ou care a ramas de la aluat se amesteca cu putin lapte . Cu amestecul rezultat se ung rulourile si se presara deasupra zahar perlat .


Se coc in cuptorul preincalzit la 200 grade , cca.8 minute  , pana se rumenesc frumos deasupra .


 Si un "close -up " ametit , pentru ca tocmai se hotarase soarele sa fuga






21 de comentarii:

  1. mmm ce mult imi plac!!!!prezentare de nota maxima

    RăspundețiȘtergere
  2. Sigur imi place,cred ca e foarte aromata!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt aromate , scortisoara si cardamonul fac totul . Te pup.

      Ștergere
  3. cardamonul chiar e o noutate,dar precis ca au fost tare bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am fost reticenta la inceput , apoi am zis ca merita incercat si uite ca mi-a placut . Bun , nu in cantitate mare .

      Ștergere
  4. Arata f. fain sis, as fi curioasa de cum e cardamon-ul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Multumesc . pe langa minunatiile ce ies din mana voastra , eu sunt mic copil .

      Ștergere
  6. I would love a couple of cinnamon rolls for the breakfast tomorrow!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Be my guest Angie , i'll be happy to take breakfast with you .

      Ștergere
  7. A mai razbit un firisor de scortisoara pana la mine....:)!Delicioase:X

    RăspundețiȘtergere
  8. M-a izbit parfum de scortisoara si iaca-ta-ma-s!! Da-mi vreo doua sa-i duc si lui ginere-tau ca asta-i mort ca si mine dupa tot ce-i cu scortisoara, hi,hi...pupam fetele!! :* :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liana , acu' ma pun sa fac altele proaspete , calde , pentru ginerele meu frumos .

      Ștergere
  9. Mmmm...ce bine merg la cafeaua mea! Dorina, te astept la provocarea de pe blogul meu:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru invitatie Ramona , o sa incerc ceva zilele astea . Sper sa apuc sa pregatesc si sa postez pana la "dead line " :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...