sâmbătă, 10 martie 2012

Covrigi turcesti ( simit )

Povesteam in postarea anterioara ca in Timisoara aveam in apropierea casei o covrigarie /patiserie turceasca unde gaseam niste covrigi super buni . Din pacate ultima data cand am fost acasa nu am mai gasit covrigaria respectiva , ori s-a inchis , ori s-au mutat in alta parte . Imi era tare dor de covrigii aia , asa ca m-am apucat de rascolit internetul si am gasit la Ana-Maria  o reteta de simit . Ei , nu am respectat-o cap coada , din lipsa de anumite ingrediente ( melasa ) si de atentie , dar au iesit bine , se apropie tare de cei la care visam .


Avem nevoie de:
-500 g faina pentru paine , 300 ml apa , 5 g drojdie proaspata , 2 lingurite sare , 2 linguri miere +50 ml apa , susan

Preparam asa :
Faina se cerne cu sarea . Drojdia se desface in putina apa si se adauaga la faina . Se adauga apa calduta si se framanta un aluat omogen . Se lasa la crescut , in loc cald , cca. 1 ora .
Mierea se amesteca cu apa .
Susanul se prajeste usor intr-o tigaie uscata .
Cand a crescut aluatul , se taie in 12 bucati egale , care se intind sub forma de snur , de cca. 25 cm lungime , care se lipeste la capete formand un cerc .


Covrigul se pune in amestecul de apa si miere timp de 2 minute pe fiecare parte


Apoi se scurge de excesul de lichid si se tavaleste pe toate partile in susan .


Covrigii se aseaza pe o tava tapetata cu hartie de copt .


Se coc in cuptorul preincalzit la 220 grade timp de 20 minute .



Se pot servi cu un pahar de ayran .

26 de comentarii:

  1. Foarte bine arata, cred ca sunt deliciosi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine.I-am admirat de cand i-am vazut la Ana Maria si tot zic ca-i fac si n-am mai apucat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) , trebuie sa cumpar iaras faina speciala, ca cea care o luasem ca sa-i fac am folosit-o ieri ca ramasesem fara

      Ștergere
  3. Ce bine arata..vreau si eu un covrig!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu de ce eu mi-i imaginam ca fiind sarati.
    Dar yum, sunt dulci!! Placeeee!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ooo cat susan,vreau si eu,imi inchipui cat sunt de buni!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi , hi , sunt cu o gramada de susan si mie tare imi place , l-as manca cu lingurita .

      Ștergere
  6. Minunata arata si tare apetisanti!!!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunati covrigeii......!Mersi de reteta Dorina, musai sa -i fac si eu:), Fiica mea numai covrigi cu susan mananca ,asa ca ma pun pe treaba(si sotului tare i-a placut:))!O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  8. Răspunsuri
    1. Gustul foarte bun , la aspect mai am de lucru putin cred :)

      Ștergere
  9. Ce interesant! Tocmai acum imi creste niste aluat,vreau sa fac covrigi,asa ca poate incerc si vreun simit.

    RăspundețiȘtergere
  10. I-am fācut deja...de mai multe ori! Sunt super gustoși! Mulțumesc frumos pentru rețetā! ☺

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...