sâmbătă, 17 martie 2012

Tort cu crema mascarpone si profiterol

Cu ceva timp in urma am vazut la Diana un tort interesant , care avea "surpriza" in mijlocul cremei - profiterol . O idee demna de retinut si de pus in practica . Tortuletul meu are blatul cu cacao , crema de mascarpone si lapte condensat , gogosele umplute cu budinca de ciocolata si multa frisca . Din pacate, frisca si posul mi-au demonstrat inca o data ca nu sunt prietenii mei si nici nu intentioneaza sa devina , asa ca tortul arata cam sifonat . Sectiunea insa ...


Avem nevoie de :
- pt. blat : 4 oua , 4 linguri de zahar , 4 linguri de faina , 1 lingura de cacao , un praf de sare
-pt. crema: 250 g mascarpone ,150 g lapte condensat , 250 ml frisca lichida , 1 pastaie de vanilie , 10 g gelatina ,  50 ml lapte
-pt. profiterol : 75 ml apa , 60 g unt , 45 g faina , 1 ou ,un praf de sare , 1 plic budinca de ciocolata , 3 linguri de zahar , 500 ml lapte
-pt.decor :400 ml smantana pentru frisca  , 1 plic intaritor de frisca , 3 linguri zahar pudra , zmeura si merisoare
-forma : 21 cm diametrul

Preparam asa :
Pentru blat se separa galbenusurile de albusuri . Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare , se adauga treptat zaharul si se continua baterea pana la topirea zaharului .Se adauga pe rand galbenusurile , apoi treptat faina cernuta cu cacao si se omogenizeaza cu ajutorul unui tel sau unei spatule .
In forma de copt unsa cu ulei si tapetata cu faina se toarna compozitia . Se incinta cuptorul la 170 grade si se coace blatul timp de 20 minute , pana trece testul cu scobitoarea .
Se lasa la racit blatul si se taie in doua pe orizontala .
Pentru gogosele se pune pe foc apa cu untul si praful de sare . Cand da in clocot se adauga faina toata deodata  si se amesteca energic . Se lasa la racit , apoi se adauga oul si se omogenizeaza . Compozitia obtinuta se pune in pos si se formeaza gogosele pe o tava acoperita cu hartie de copt , la distanta unele de altele pentru ca la copt vor creste . Se coc in cuptorul preincalzit la 200 grade cca. 20 minute.
Se lasa la racit .
Mie mi-au iesit 8 gogosele , dar am folosit doar 6 bucati (desi ar fi fost necesare 7 bucati , 2 mi le-am mancat picea :)) )
Praful de budinca se amesteca cu zaharul si 4 linguri de lapte . Restul de lapte se pune pe foc si cand incepe sa fiarba se adauga compozitia anterioara si se amesteca bine .Se lasa pe foc , amestecand continuu , pana se ingroasa budinca .Se lasa putin la racit .
Cu budinca se umplu gogoselele.
Pentru crema se mixeaza mascaponele cu laptele condensat . Frisca se bate "bat".Gelatina se hidrateaza cu 50 ml apa apoi se topeste pe baie de aburi .Laptele se pune la incalzit cu semintele din pastaia de vanilie . Se ia de pe foc , se adauga gelatina topita si se omogenizeaza. Se adauga la crema de mascapone  , apoi se adauga si frisca si se omogenizeaza .
In forma de tort cu peretii detasabili ,tapetata cu folie alimentara , se aseaza prima parte de blat , se toarna un 1/3 de crema , se aseaza gogoselele umplute cu budinca .


Se toarna deasupra restul de crema . Se niveleaza si se acopera cu partea a doua de blat . Tortul se acopera cu folie alimentara si se da la rece minim 4 ore ( eu l-am lasat peste noapte ).
Frisca pentru decor se bate "bat"cu intaritorul de frisca si zaharul pudra .
Tortul se scoate din forma si se acopera cu frisca batuta . Se decoreaza dupa bunul plac .

34 de comentarii:

  1. Vaaiii,un dulce extraordinar.
    Vleeeau si iooo!

    RăspundețiȘtergere
  2. Moamaaa, m-ai lovit direct in plex cu tortul asta!!! Auzi, cuscra, da' profiterolu' nu se face cu inghetata, ca in principiu e doar choux-a-la-creme...este? Si da-mi voie sa-ti strang mana ca suntem la fel in ceea ce priveste ornarea cu frisca, de aceea recurg mereu la o glazura de ciocolata, plus ca frisca ne tine in baie, eufemistic spunand, toata ziua :( No, daca mai ai, lasa usa deschisa, bineee? puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu stiu ca profiterolul este de fapt numele unui desert , care contine gogosele umplute cu crema si cupe de inghetata alaturi sau , mai nou , am vazut ca se acopera gogoselele umplute cu crema cu o glazura de ciocolata . Oarecum , neinspirat titlul tortului , ai dreptate .
      Te astept la o felie .

      Ștergere
    2. Nu e neaparat neinspirat, da' io il am pe lista de vreo doi ani, l-am vazut pe un site frantuzesc prima data si era Tort choux-a-la-creme....acum ca fiecare mai schimba titlurile, stim asta, ca si eu fac la fel, dar important e sa ramana esentialul ;-) puup

      Ștergere
    3. Eu nu l-am vazut pe nici un site frantuzesc , am vazut "ideea" la Diana ( Can't Boil an egg) si habar nu am de unde a luat ea modelul , sincer nici nu-mi pasa . Ea l-a numit asa , asa mi-a ramas mie in minte si de aceea a iesit numele asta . Important e ca ne-a placut . Pup si eu si mersi de info .

      Ștergere
    4. Cu sigurata ca nu era ideea Dianei, ci o preluare...reteta e din 2008 aici: http://erynfollecuisine.canalblog.com/archives/2008/10/31/11140554.html. Acum chiar tb sa-l fac si eu, de prea mult timp asteapta ;-) puup

      Ștergere
    5. Ok , multumesc pentru link , cu ocazia asta am descoperit un site superb . Oricum , cred ca nu pe blogul meu trebuia avuta aceasta discutie ;-) , eu mereu specific sursa daca ma inspir de undeva , asa cum am facut-o si acum .Eu nu-mi voi asuma niciodata laudele pentru ceva imprumutat, nu sunt genul asta de om . Spun de unde m-am inspirat chiar daca acea persoana nici macar nu are blog .

      Ștergere
  3. Uaaau,ce bun,imi plac la nebunie acele gogfosele ,as savura la nesfarsit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmm, o combinatie perfecta!!!Super bun!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu m-as fi gandit la asa un tort,dar imi place maxim!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Răspunsuri
    1. Si mie mi-a placut mult ideea si de aceea am si pus-o in practica . Multumesc maya pentru vizita , te pup.

      Ștergere
  7. Arata minunat... un desert elegant. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Răspunsuri
    1. Daa , noua ne place mult crema asta , o fac destul de des , iar combinatia cu gogoselele umplute cu budinca a fost exceptionala.

      Ștergere
  9. SEnzational........de frumos..de gustos...Imi place tare mult.Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce tort interesant ! Super ! Imi place tare mult cum arata si sigur este exceptional :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Woww, ce deliciu, as veni pana la Timisoara dupa o feliuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haide repede , cand vrei tu , te astept cu o portie mare , mare .

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...