luni, 2 iulie 2012

Desert cu biscuiti , crema de lapte si banane

Un desert absolut delicios , pe care l-am facut si alta data , doar ca nu am ajuns sa-l fotografiez , a disparut rapid . Reteta de la Pokhas , ea il numeste keskul  - un desert turcesc . Este un desert in straturi , biscuiti , crema de lapte si felii de banane , usor si fin , simplu de facut .


Avem nevoie de :
- 200 g biscuiti simpli , 1 l lapte , 250 g unt , 1 pahar (200 ml ) faina , 1 pahar ( 200 ml ) zahar , 1 lingura extract de vanilie , 2 banane

Preparam asa :
Biscuitii se macina ( eu nu i-am macinat foarte fin , am vrut sa se simta bucatele ) .
Intr-o cratita incapatoare se pune untul la topit , se adauga treptata laptele . Treptat se pune zaharul , amestecand continuu , extractul de vanilie . Faina se adauga in ploaie , amestecand pentru a nu se forma cocoloase . Se lasa pe foc , continuand amestecarea , pana se ingroasa crema .
Crema obtinuta se toarna intr-o tava si se lasa la racit . Dupa racire se imparte in patru parti egale .
Se incepe ansamblarea desertului , alternand straturi de biscuiti  , crema si banane .
Se aseaza 1/4 din crema , se niveleaza , se presara deasupra 1/3 din biscuitii macinati , 1/4 din crema , cele 2 banane taiate felii rotunde , se presara deasupra a doua treime din biscuiti .
Aici eu am modifcat putin alternarea straturilor pentru ca am vrut stratul de crema de deasupra sa fie generos si sa-l pot intinde cat mai uniform si frumos . Asa ca am adaugat restul de crema , am nivelat frumos si am presarat deasupra restul de biscuiti macinati .
Se da forma la frigider pentru cateva ore . Apoi se portioneaza si se serveste .




18 comentarii:

  1. Bun si rapid pentru zile caniculare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ioi...ce cremoasa pare...ultima poza ma destabilizeaza complet :D
    Arata super!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Are doar ingrediente pe placul nostru asa ca salvez reteta.
    Sa ai o saptamana faina, mai ales ajutorul tau scump de bucatar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Micule , daca faci sigur o sa va placa , e atat de usor , de aromat . Multumesc pentru vizita , o saptamana superba si tie

      Ștergere
  4. M-as infinge in desertul acesta al tau.Imi place.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce buun! eu sunt in vizita, abea astept sa ajung acasa sa prepar asa ceva, ca ma usuc de dorul dulciurilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dulce asteptare ...dar si cand ajungi la casa ta ...stiu cum e :)

      Ștergere
  6. Pfiu cum arata, iar pentru mine combinatia este perfecta si cu siguranta este mega bun, nici nu poate fi altfel la ce ingrediente are. DELICIOSSSSSS!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer , pe mine aspectul nu m-a dat pe spate , dar gustul e divin .

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. Bun , facem schimb ? Dai o felie de prajitura cu caise?

      Ștergere
  8. una delicia de plátano super bueno,abrazos.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...