marți, 5 iulie 2011

Prajitura pufoasa cu fructe de padure

Zilele trecute am vazut la Maya o prajitura cu fructe de padure si sos de vanilie , care m-a bantuit de-a dreptul. Pentru ca nu aveam o parte din ingredientele pe care ea le-a folosit la blat , mi-am amintit de blatul pe care o prietena de- a soacrei mele il face la o prajitura cu branza dulce si m-am gandit ca merge perfect si la prajitura mea.Un minus mare ...fructele , pentru ca aici inca nu s-au copt fructele de padure , iar cele fresh pe care le gasim , dupa ce ca nici nu prea au gust , sunt si foarte scumpe.Asa ca am folosit fructe de padure congelate.


Avem nevoie de :
- 2 oua , 1 cana ( cca.250 ml a mea ) de zahar , 1 cana de ulei , 1 cana de lapte , 500 g faina , 1 plic praf de copt , esenta de vanilie , 400 g fructe de padure .

Preparam asa:
Ouale se freaca bine cu zaharul , se adauga treptat uleiul , amestecand mereu.Apoi tot treptat se adauga laptele , esenta de vanilie si faina cernuta  cu praful de copt.
Compozitia se toarna in tava unsa cu unt si tapetata cu faina ( eu am pus in tava mare de la aragaz pentru ca nu am vrut sa iasa prea groasa ) si se presara deasupra fructele de padure scurse bine.Se da la cuptor , la 180 grade , cca.30 minute.
Se presara deasupra cu zahar pudra.


Pentru sosul de vanilie  am folosit in mare  reteta Mayei , doar ca nu am avut pastaie de vanilie si am folosit esenta de vanilie.
Deci : 500 ml lapte , 10 g amidon , esenta de vanilie , cateva pistile de sofran , 4 linguri zahar.
Am amestecat 3 linguri de lapte cu amidon , iar alte 3 linguri de lapte le-am pus impreuna cu sofranul in cuptorul cu microunde si l-am lasat sa dea in fiert.Restul de lapte l-am pus impreuna cu zaharul si vanilia pe foc , iar cand a dat in clocot am adaugat laptele cu amidon si pe cel cu sofran ( dupa ce am strecurat sofranul ) si am lasat pe foc sa se ingroase .

7 comentarii:

  1. This looks so delectable!

    p.s I had to laugh really loud at one of those funny cat pictures...one white cat with a fly on her nose..that's just so funny!

    RăspundețiȘtergere
  2. Thanks Angie , and thanks for your visit .

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare bine arata prajiturica ta! Ce as mai face si eu...Cum sunt la dieta, va trebui sa mai astepte un pic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Gata cu fructele de padure si la noi. Mai se inroseste cîte o zmeurica, dar sezonul este oficial închis. Se mai gasesc însa prin magazine,dar fara gust!

    Pupici :*

    Pupa printesa cu nasucul înfundat :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Au fost , au trecut . Acum sunt in cautare de mure , ca cica in perioada asta ar trebui sa fie la noi .
    Pup nasucul , trece incet-incet .
    Te pup si pe tine Maya.

    RăspundețiȘtergere
  6. a iesit super, chiar e pufoasa, savuroasa si are o culoare frumoasa care te ademeneste sa o mananci imediat ce este asezata pe platou :D

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...