vineri, 5 octombrie 2012

Calamarata - paste cu calmari

Calamarata sunt niste paste de origine napoletana , tubulare , ca niste inele de calmar , motiv pentru care si poarta aceasta denumire . Am vazut reteta de paste cu calmari la Any cu ceva timp in urma , mi-a facut cu ochiul instant , dar nu aveam de unde lua pastele. Am avut ocazia sa le gust in Italia , la Trieste , dar erau putin diferit preparate fata de ceea ce vazusem eu la Any . Cate bordeie , atatea obicee ...Am inteles ca reteta originala , napoletana , este cea preparata si de Any , cu rosii in compozitie. Eu insa am ales sa fac varianta fara rosii , varianta gustata de mine la Trieste ( intre timp am gasit pastele intr-un hipermarket ).


Avem nevoie de :
- 2 calmari ( cca. 500 g) , 300 g paste calamarata , 1 catel de usturoi , fulgi de ardei iute , 5-6 linguri ulei de masline , 100 ml vin alb sec , patrunjel verde tocat , sare , cateva feliute de lamaie
- nr. portii - 2

Preparam asa :
Pastele se fierb in apa cu sare , conform instructiunilor de pe ambalaj ( cca. 16 min ) . Se strecoara .
Calmarii se spala , se taie inele. Usturoiul se toaca marunt.
Intr-o tigaie incapatoare se pune la incins uleiul de masline , se adauga fulgii de ardei iute , usturoiul , apoi inelele de calmar si se prajesc cca. 2-3 minute. Se adauga feliutele de lamaie , se toarna vinul si se lasa pe foc pana se evapora alcoolul . Se adauga pastele scurse , se sareaza , se presara patrunjel verde tocat marunt si se mai lasa cateva minute , amestecand in tigaie pentru a se acoperi pastele cu sosul din tigaie .
Se aseaza pe platou si se stropesc cu putin ulei de masline .


Se servesc calde .

17 comentarii:

  1. Diana mea ar fi foarte incantata de asa bucate.Pot sa o trimit la tine?
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai , trimite-o , acum nu mai sunt chiar atat de departe :)

      Ștergere
  2. Frumos platou ai facut Dorina! Ma bucur ca le-ai incercat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bardzo apetyczne:))
    Lubie wszystkie potrawy z makaronem:)
    Serdecznie pozdrawiam:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arata, am si eu o punga de calmari in congelator, iar papica ta ar merge tare bine! pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt mai mult decat delicioase si arata grozav platoul tau!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Vai ce-mi plac !!!! Ador pastele , iar daca mai sunt si cu fructe de mare , le mananc in 3 secunde !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata foarte bine si cu siguranta sunt gustoase.
    Sa aveti pofta!

    RăspundețiȘtergere
  8. vai draga retetele tale sunt ivechite cauta si tu ceva noutati si posteaza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai draga , ai putea sa te si prezinti ( daca ai avea curaj si bun simt ). Daca nu iti place ce vezi , cauta in alta parte "noutati".

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...