vineri, 8 februarie 2013

Mini-pateuri cu ciuperci

Tot cumparam astfel de pateuri de la o cofetarie /patiserie din zona , pana cand m-am gandit ca as putea foarte bine sa mi le fac singura acasa. Am mers pe metoda pachetelelor dulci si nu mi-a parut rau.


Avem nevoie de :
- 400 g aluat foietaj
- 500 g ciuperci champignon , 1 ceapa , sare , piper, 2 linguri ulei
- 1 galbenus de ou , 1 lingura lapte , mac

Preparam asa:
Aluatul foietaj se decongeleaza la temperatura camerei si se intinde usor cu sucitorul pe suprafata de lucru infainata.
Ciupercile se curata , se taie foarte marunt. Ceapa se toaca marunt si se pune la sotat in uleiul incins. Cand devine aurie se adauga ciupercile si se soteaza in continuare. Se lasa pe foc pana se evapora apa lasata de ciuperci , se condimenteaza cu sare si piper si se ia de pe foc. Se lasa la racit.
Ciupercile se aseaza pe latul aluatului intins , la cca 2 cm de margine , se ruleaza aluatul pentru a "inchide" umplutura si se taie.



Ruloul obtinut se taie in bucati de cca. 5 cm  lungime. Se procedeaza la fel pana la epuizarea aluatului si umpluturii.
Se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt , se ung cu galbenus de ou batut cu lapte si se presara deasupra mac.
Se coc in cuptorul preincalzit la 180 de grade , cam 30 de minute , pana devin aurii deasupra.




Mie mi-a mai ramas aluat , asa ca am amestecat o lingura de zacusca de vinete cu niste pesmet , astfel incat sa obtin o compozitie mai groasa dar usor de intins si am facut si niste pateuri cu "pizza" .


6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Nu trebuie sa furi , te invit pe la mine si-ti ofer cu drag

      Ștergere
  2. Bune, bune! Ador tot ce e cu ciuperci, mai ales cînd se prepara usor! O idee bine venita. Merci, draga mea! Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Stii ca si eu le fac si sunt asa de bune in orice combinatie dulce/sarata. Cu ciuperci, inca n-am facut, dar acum ca am poftit la ale tale, sigur le pun pe tapet ca gustari pentru saptamana asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu voi face mai des , pentru ca se fac usor si-s foarte bune pe post de "aperitive"

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...