marți, 3 iulie 2012

Ciorba de perisoare

Am constatat ca nu am pe blog reteta de ciorba de perisoare . Asa ca daca tot am facut-o , am zis sa si scriu reteta. Nu am mai apucat sa o si public si a stat pe tusa cam mult. Astazi mi-am amintit de ea si i-am zis "drum bun ".
La ciorba asta eu prefer sa rad legumele , cui nu-i place  le poate taia bucati ,dar treaba merge mult mai repede asa .


Avem nevoie de :
-2 morcovi mari , 1/2 telina  mica , 1 pastarnac , 1 ceapa mica , 1/2 ardei , 2 cartofi , suc de rosii , patrunjel verde , leustean , ulei , sare
- pt. perisoare : 200 g carne tocata amestec porc-vita , 2 linguri orez , 1 ou , sare , piper , putin gris

Preparam asa :
Morcovii , telina si pastarnacul se dau pe razatoarea cu ochiuri mari . Ceapa se toaca marunt . Se pune ulei la incins si se calesc legumele rase si ceapa . Se adauga ardeiul taiat cubulete si 2 l de apa , se sareaza si se lasa la fiert , la foc mic .
Intre timp se prepara perisoarele . carnea tocata se amesteca cu orez , oul batut , sare , piper si putin gris ( cam o lingurita ) . Am ales sa pun si gris pentru ca leaga mai bine compozitia si perisoarele devin ceva mai pufoase .
Din compozitia de carne se fac perisoare . Acestea se pun in ciorba care fierbe la foc mic  , iar cand se ridica la suprafata se poate da focul mai mare .
Se lasa la fiert in continuare cca. 20 minute .
Cartofii se curata si se taie cubulete . Se adauga la ciorba si se mai lasa la fiert 15 minute . Apoi se adauga suc de rosii si verdeata proaspata si se mai lasa sa dea un clocot.
Se serveste cu ardei iute.


Pofta mare !







18 comentarii:

  1. Buna tare ciorba asta! O facem mai rarut dar ne place :). Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu o fac prea des , desi ne place . Mereu gasesc sa fac alta supa/ciorba .

      Ștergere
  2. asta am mancat si eu ieri! super bun!

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunata ciorbita ta :)!!!!!Si noua ne place tare mult! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. E o bunatate... simt mirosul leusteanului. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place mult leusteanul si am profitat cand am fost acasa si mi-am adus si aici .

      Ștergere
  5. Tare bunã! chiar ca nu am fãcut de mult...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ramona , poate ti-am adus eu aminte si o faci in curand .

      Ștergere
  6. Tare buna, eu ieri am facut de vacutza ca vremea de afara cerea ceva cald.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si la voi e vreme rea ? Macar atat sa ne bucuram ca e vreme rea , putem face preparate la care altii nu se incumeta din cauza caldurii

      Ștergere
  7. Si noua ne place foarte mult ciorba de perisoare, e preferata sotului meu.
    A ta arata foarte bine :)!

    RăspundețiȘtergere
  8. Una din preferatele noastre :)
    Cum s-o mai raci vremea, pun si eu de-o tura..deocamdata suntem pe salate si pepene ca pana si sa fierbi un ou e insuportabil ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred Olguta , mama se vaita si ea saraca de canicula care s-a infipt bine in Romania .

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...