luni, 22 aprilie 2013

Quiche cu bacon si ciuperci

Quiche este o "tarta" sarata de origine franceza , compusa dintr-un  aluat fraged  si o "umplutura" pe baza de oua , branza , smantana , cu sau fara legume si carne.Pentru baza eu am folosit pâte brisée , iar umplutura am facut-o din smantana , lapte , oua , am adaugat bacon, galbiori  si niste ceapa verde, am finalizat cu niste cascaval ras.
Adina ne provoaca luna aceasta sa gatim cu leurda , ciuperci sau sa pregatim o tarta dulce rustica pentru provocarea "Dulce Romanie". Daca tot am folosit si galbiori la quiche-ul meu , particip si eu cu mare drag .


Avem nevoie de:
- pt.  pâte brisée (500 g): 185 g unt, 1 lingurita sare , 1 galbenus de ou , 3 linguri lapte gras , 1/2 lingurita zahar , 250 g faina + faina pentru infainat suprafata de lucru
- pt. umplutura: 3 oua , 150 ml lapte , 200 ml smantana pentru gatit 30% grasime , 150 g bacon , 2 cepe verzi , 70-80 g galbiori  , sare , piper , 100g cascaval ras
- forma 26 cm diametrul

Preparam asa:
Untul la temperatura camerei se pune intr-un bol si se inmoaie cu ajutorul unei linguri de lemn. Se adauga sare si galbenusul de ou , apoi se adauga treptat faina cernuta. Zaharul se dizolva in lapte si se adauga la compozitie. Se amesteca usor cu lingura in continuare pana la incorporarea ingredientelor. Aluatul obtinut se aseaza pe suprafata de lucru infainata si se framanta usor. Se formeaza o bila de aluat , care se inveleste in folie alimentara si se da la frigider pentru 2 ore.
Se intinde o foaie rotunda pe suprafata infainata , se aseaza in forma de copt unsa cu unt  , se taie surplusul. Se inteapa din loc in loc cu fruculita si se da la frigider pentru inca 30 de minute.
Se coace la 180 grade pentru cca. 15 minute.
Intre timp se mixeaza ouale cu lapte , se adauga smantana lichida , sare , piper si se omogenizeaza.
Baconul se taie cubulete si se prajeste. Se scoate pe un servetel absorbant pentru a scapa de excesul de grasime. Ceapa se taie rondele , ciupercile mai mari se taie in jumatate.
Forma cu aluat se scoate din cuptor , se presara pe toata suprafata bacon , rondele de ceapa , ciuperci , se toarna deasupra amestecul de lapte , smantana si oua. Se rade deasupra cascaval si se pune din nou in cuptor , la 180 grade , pentru cca. 25 de minute.


Se lasa usor la racit si se scoate din forma.
Se serveste cald.


10 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...