vineri, 6 iulie 2012

Clatite cu pate de ficat la cuptor

Daca am facut pate de ficat , de ce sa nu incerc sa-l folosesc si la altceva decat intins pe paine ( nu ca nu ar fi foarte bun si asa ) ? Ideea am preluat-o de la Ellani , de pe Arta Culinara , facuse ea cu ceva timp in urma o tarta din clatite , umplute cu ficat , care mi-a picat cu tronc mie . Asa ca , am trecut la treaba si a iesit ceva foarte fain .


Avem nevoie de :
- 6 clatite fara zahar , pate de ficat , unt pt uns tava
- pt. sos : 50 g unt , 1 lingura faina , 250 ml lapte , sare , piper , nucsoara , 100 g edam ras , cateva ciuperci din conserva, chives tocat
- forma : 15x20 cm

Preparam asa :
Intr-o cratita se topeste untul , se adauga faina si se amesteca bine , se adauga treptat laptele fierbinte si se continua amestecarea pana se ingroasa sosul . Se adauga sare , piper , nucsoara rasa dupa gust si se ia de pe foc . Se adauga edamul ras , chives-ul si ciupercile si se amesteca .
Forma termorezistenta se unge bine cu unt . Clatitele se ung cu pate de ficat si se ruleaza . Se aseaza una langa alta in forma . Se toarna deasupra sosul , se mai presara deaupra cateva fire de chives tocate marunt si se da la cuptor la 180 de grade , pana devine auriu deasupra .


Se lasa putin la racit , se portioneaza si se servesc . Eu am presarat deasupra si niste parmezan ras.


Nota :
In loc de edam folositi ceddar , e mult mai bun . Eu nu am avut din pacate . Data viitoare !

15 comentarii:

  1. Delicios arata si mi-ai facut pofta.
    Sa ai weeknd fain.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ellani are numai idei faine, iar clatitele astea cu siguranta sunt excelente!
    Arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ellani e mic copil pe langa voi cu certitudine,insa va multumeste ambelor pentru compliment,dar si pentru 'pomenire'.
      Si se bucura mult daca prinde bine cuiva vreo idee,chiar daca miiiiiiica de tot :)

      P.S Dorina,uite ca eu nu m-am gandit sa-i pun bechamel,dar ma gandesc ca trebuie sa fie si mai buna asa elaborata.De incercat,la sigur!

      Ștergere
  3. ''Plapuma'' aia de deasupra e dementiala!!
    Banuiesc ca daca nu esti mare fan de chestii umplute cu pateu , merge burdusita pe dinauntru si cu o combinatie gen bacon-legume,nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic ca merge cu orice si cu legume si cu carne tocata ( gatita in prealabil )

      Ștergere
  4. Ingenioasa ideea!Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce ingenioasa! si usoara in acelasi timp! o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunat arata! Cand e vorba de clatite, nu poate sa fie altfel! Pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Vai,ce bunatate aici in bucataria ta.Musai vreau si eu.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ai doua variante :))
      - te urci in avion via Helsinki si fac eu
      - faci tu

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...