luni, 19 martie 2012

Nudli cu pesmet si scortisoara

Mancam in copilarie , ne facea bunica . Au trecut ani de zile de cand nu am mai mancat si m-am gandit ca ar fi timpul sa-i fac . Salvarea mea  , Lia , pe care o imbratisez cu drag virtual si sper ca o data si o data sa ajung sa-i multumesc pentru ca e sursa mea de inspiratie.


Avem nevoie de:
- 500 g cartofi fainosi , 1 ou , 1 lingura de ulei , cca. 175 g faina
- unt , pesmet , zahar , scortisoara


Preparam asa :
 Cartofii se spala si se pun la fiert in coaja in apa cu sare . Cand s-au fiert , se curata de coaja si se paseaza ca pentru piure . Se adauga ulei , oul batut si faina si se framanta un aluat omogen , care se desprinde de pe mana , dar sa fie totusi moale , nu vartos . Posibil sa fie nevoie de mai multa/mai putina faina , de aceea am si scris "cca. 175 g", mie cam atat mi-a intrat .
Din aluat se rup bucati  ,  se fac sfere  cu mainile infainate , apoi se alungesc pe suprafata de lucru infainata  sub forma de snururi.


Intr-o oala incapatoare se pune la fiert apa cu putina sare si putin ulei . Cand apa fierbe , se pun nudli ( nu toti o data , pentru ca iasa destul de multi ) si se lasa pana se ridica la suprafata .Se scot cu o spumiera intr-o strecuratoare .
Untul se pune la topit intr-o tigaie , apoi se adauga pesmetul si se rumeneste .
Nudli se dau prin pesmet , se presara apoi cu zahar si scortisoara si se servesc calzi .

26 de comentarii:

  1. Bunica ne facea din astia si la noi in bihor li se spune nudli tare buni sant!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buni a mea era pe jumatate unguroaica si a crescut in Bihor ;-)

      Ștergere
  2. interesanti.seamana cu aluatul pt galusti cu prune,arunca si la mine cateva, te rog ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact aluat de galusti cu prune este . Trimit cu mare drag :)

      Ștergere
  3. foarte interesant...si sigur foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca sunt tare buni,niciodata n-am mancat!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Flory , daca iti plac galustele cu prune , o sa-ti placa si astia . Poti inlocui pesmetul cu nuca macinata si zahar , cu mac si zahar , merg chiar si cu gem .

      Ștergere
  5. Minunati! Si noua ne plac foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte buni! Imi plac tare mult deserturile cu pesmet si zahar :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma bucur c-ai scris reteta.
    Asa e si la indemana mea si sper sa-i fac si eu in curand.

    RăspundețiȘtergere
  8. Bunica mea ne fãcea, cred cã le zicea tasche:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In fiecare zona le spune altfel , am mai auzit si denumirea de "putisoare" . Taschele eu le stiu ca fiind niste coltunasi , din aluat de taitei , umplute cu gem si tavalite prin pesmet .

      Ștergere
  9. Minunate, draga mea!!!!Doamne ce ne mai bucuram cand ne facea si noua mama si ce mai mancam.....:)!Sa stii ca am sa fac si eu(inca nu am facut , decat am mancat...de la altii).Pupici:X

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Maria . Si mie imi placeau tare mult , nu mai mancasem de ani de zile .

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte gustosi!La noi li se spun"putisoare"Imi plac tare mult,as manca toata ziua!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu o sa-i fac mai des de acum inainte , plac si sotului , minune mare :))

      Ștergere
  12. Hmm nu-mi aduc aminte sa fi mancat. Ca un fel de gnocchi dulci? Cred ca sunt o nebunie, nu?

    RăspundețiȘtergere
  13. Mama ce bunatate si ce fain ti-au iesit !
    Pup manutele ajutorului de bucatar . :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lia , te pup , multumesc . Manutele astea sunt ale mele , nu ale ajutorului :) Am maini micute , chiar daca eu nu sunt chiar asa micuta .

      Ștergere
  14. mamaie a mea ne punea si smintina peste.... in Maramures, punem in tot smintina.... sint foarte buni, o sa fac si eu dupa 35 de ani de cind nu am mincat asa ceva ! wow! este acelasi aluat ca si pt. gnochi italieni... se pot minca cu orice sarat sau dulce ... ii faci alungiti sau rotunzi... pofta mare celor care ii fac !

    RăspundețiȘtergere
  15. Cu smantana nu am incercat , dar o s-o fac. Suna interesant.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...