duminică, 13 iulie 2014

Salata de icre cu ceapa

Nu , nu m-am apucat de pescuit...am primit de la cineva icre de crap si m-am provocat sa fac salata, desi nu am mai facut vreodata si  stiam eu de ici de colo ca e destul de "pacatoasa", greu de facut. Ei, nu e chiar asa, m-am descurcat foarte bine , a iesit tare faina , poate putin sarata pentru ca icrele au stat in sare, iar eu nu am avut rabdare sa le las la desarat atat cat trebuia.
Procedeul de desarare - icrele puse intr-un tifon des, legat bine, scufundat in multa apa rece timp de 1-2 ore, apoi stoarse cu grija .


Avem nevoie de :
- 100 g icre , 2-3 lingurite zeama de lamaie , cca. 200 ml ulei , 3-4 linguri apa minerala, ceapa

Preparam asa:
Icrele se pun intr-un bol adanc, se adauga 1 lingura de ulei si se mixeaza cu mixerul la viteza mica pana se leaga, cca. 5 minute. Se adauga ulei putin cate putin, se mixeaza continuu, la viteza mai mare, pana cand incep sa prinda culoare. Se adauga cate putina apa, alternand cu putin ulei, mixand continuu pana ajung la consistenta dorita. Se adauga zeama de lamaie treptat, mixand in continuare.
Ceapa se toaca marunt si se adauga la salata la final.


8 comentarii:

  1. Suna si arata bine ce ai facut tu din icrele alea. :)
    Tare faina prima poza din reteta !

    RăspundețiȘtergere
  2. icrele nu se fac asa nici pe departe

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate...Mie asa imi plac. Am mancat si alte variante , "lungite" cu gris/miez de paine , varianta la care probabil faci referire, dar , fara suparare, mi s-au parut porcarii. Eu cand mananc icre , vreau sa simt incre. Daca vreau sa simt gris , fac budinca de gris.Daca ai alta varianta inafara celor mentionate , te rog sa o impartasesti si cu mine, sunt deschisa la tot ce e nou.

      Ștergere
    2. Da ,te rog sa incerci varianta mea care nu contine nici gris si nici paine.Cele 100 gr icre le pui intr-un bol adanc exact cum ai spus tu.Adaugi200 ml lapte apoi le mixezi ATENTIE nu cu mixerul ci cu blenderul vertical (cel de mama).incepi sa adaugi uleiul in fir subtire ( ca la maioneza)pana obtii consistenta dorita.daca se intaresc prea tare adaugi 1-2 linguri apa minerala iar la sfarsit zeama de lamaie .Vei obtine o cu totul alta consistenta . Nu am vrut sa te supar, te rog incearca aceasta varianta si iti garantez ca nu vei mai folosi reteta de mai sus.

      Ștergere
    3. Multumesc.
      Nu se taie daca pui din start atat de mult lichid?

      Ștergere
  3. Nu se taie,ai incredere in reteta mea.Obligatoriu blender de mana.SUCCES.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...