duminică, 11 martie 2012

Extract de vanilie

Reteta de extract de vanilie home-made se gaseste peste tot pe internet  , dar eu tot o voi posta pentru ca vreau sa o am in "cartea de bucate virtuala" asa cum numesc eu blogul meu.


Avem nevoie de : 4 pastai de vanilie , 200 ml vodka 40% alcool

Intr-o sticla curata , sterilizata se pun pastaile de vanilie despicate , se adauga vodka si se inchide bine. Eu initial am folosit doar 2 pastai de vanilie pentru ca atat am avut . Am mai adaugat inca 2 pastai la o saptamana .
Sticla se pastreaza la loc racoros si intunecat .Se agita o data la cateva zile.

Ziua 1


Ziua 2


Dupa 2 luni este numai bun de folosit . Se mai pot adauga alcool si pastai de vanilie pe parcurs.

13 comentarii:

  1. Si eu am facut pentru craciun dar nu a avut o aroma pregnanta mersi ca mi-ai adus aminte de ea poate sa mai maturat de atunci, a ta arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cred ca daca se pun mai multe pastai de vanilie si daca se asteapta sa se matureze , e perfecta .

      Ștergere
  2. ai refacut-o?eu am niste tuica de tara, o fi buna?bine ca mi-ai adus aminte de reteta.trebuie sa fac si zaharul vanilat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am refacut-o , nu se putea sa nu o fac , la cat de rau mi-a parut atunci cand am spart prima sticla . O tuica tare nu vad de ce nu ar merge , doar ca eu am o retinere legata de miros :)Zahar vanilat am facut si nu-s incantata de el :(

      Ștergere
    2. Pana la urma am gasit o sticluta de palinca(e adevarat tuica ar fi schimbat mirosul ca le-am mirosit pe amandoua) ratacita prin dulap,asa ca am pus astazi la facut;)
      Ne auzim peste vreo 2 luni :))

      Ștergere
    3. :)) Numai sa ai grija sa nu o spargi si tu .

      Ștergere
    4. nuuu, am pus-o pe ultimul raft din camara unde nu umbla nimeni,nici pisicile.deja s-a colorat, e edevarat ca eu am pus initial la 300 ml 4 pastai, apoi am mai adugat una goala care o folosisem pt zaharul vanilat.

      Ștergere
  3. Eu am pregãtit zahãr vanilat, am sã pregãtesc si eu dar astept sa termin sticlutele de esentã primite:) abia astept sa pregãtesc si eu, pup:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am facut si zahar vanilat , dar nu-s prea incanata de el . Poate trebuia sa aplic alta metoda , vad eu , poate mai incerc o data .

      Ștergere
  4. Si eu am facut ,e pe terminate.De cate ori foloseam semintele unei pastai de vanilie,puneam tecile in sticluta,e super parfumata!Pupici!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...